Cieľová skupina
Pracovníci obchodných a odbytových oddelení vo výrobnej a nevýrobnej sfére
Profil absolventa
Absolventi budú vedieť vhodne vystupovať a komunikovať s obchodnými partnermi a na verejnosti. Budú udržiavať na požadovanej úrovni partnerské vzťahy so spolupracujúcimi klientmi a budú úspešní v nadväzovaní spolupráce s novými zákazníkmi. Budú vedieť usmerňovať komunikáciu so zákazníkom spôsobom, ktorý prinesie vzájomné porozumenie, akceptovanie a zlepšenie spolupráce. Budú ovládať predajný proces. Dokážu vhodne reagovať na námietky zákazníkov a zvyšovať predaj vhodnou argumentáciou.
Absolventi sa budú vedieť uplatniť v obchodných a odbytových oddeleniach výrobných a nevýrobných spoločností ako predajcovia, obchodníci a obchodný manažéri.
Metódy
Prednáška, diskusia, brainstorming, interaktívne na zážitok orientované metódy, modelové situácie, spätná väzba, rozbor a analýza modelových situácií, skupinové a individuálne riešenia situácií z praxe
Rozsah školenia
16 – 48 hodín
Náplň školenia
Reč tela
- Vysvetlenie významu „Reč tela“
- Vysvetlenie čo môžu znamenať jednotlivé postoje, gestikulácia, gestá, pohyby, mimika, pohľad, dotyky, podanie rúk, postoj chodidiel a ostatné neverbálne prejavy.
- Praktické cvičenia na zistenia nálady, postoja a stanoviska druhej strany
Verbálna a neverbálna komunikácia
- Vysvetlenie významu „Verbálna a neverbálna komunikácia“
- Verbálna komunikácia, rozdelenie – hovorová a písomná
- Verbálna komunikácia – Hlas (tempo, intenzita, prestávky), argumenty
- Neverbálna komunikácia – mimika, gestika, očný kontakt, haptika, proxemika, posturika,postoj tela
- Praktické cvičenia na zistenie nálady, postoja, záujmu druhej strany
- Praktické cvičenia na „aktívne počúvanie“ – učenie sa správne počúvať
- Praktické cvičenia na to ako si najlepšie zapamätáme informácie
Typológia osobnosti zákazníka a techniky jednania
- Typológia ľudí podľa Junga
- Aký vplyv má chovanie ľudí a ich povahové črty na jednanie? Rozpoznanie povahy partnera a prispôsobenie jednania správnym smerom.
- Praktické cvičenia na jednanie s ľuďmi rôznych pováh
Predajný proces
- Členenie a fázy predajného procesu
- Ako predajný proces vnímajú a vidia absolventi tréningu – diskusia. Dôležité skutočnosti a fakty v danom sektore či sfére.
Príprava na obchodné rokovanie
- 10 pravidiel v príprave na obchodné rokovanie
- Stanovenie cieľa
- Stanovenie náhradných cieľov
- Príprava materiálov, informačných prostriedkov a ich využívanie
- Práca s informáciami o zákazníkovi
- Praktické cvičenia prípravy na obchodné rokovanie – využitie tvorivosti a fantázie účastníkov na odlíšenie sa od konkurencie
Obchodné rokovanie
- Možnosti a formy dohodovania obchodného rokovania
- Štruktúra telefonického hovoru – predstavenia spoločnosti a osoby
- Predstavenie, prvý dojem, využitie verbálnej a neverbálnej komunikácie
- Zahájenie rozhovoru o čom hovoríme a o čom nie
- Zisťovanie potrieb zákazníka
- Otvorené a uzavreté otázky – využitie počas obchodného rokovania
- Sumarizácia a parafrázovanie
- Požiadanie o uzavretie obchodu
- Praktické precvičovanie obchodného rokovania – následná analýza a rozbor
Kroky po obchodnom rokovaní
- Prečo obchodné rokovanie nekončí návštevou klienta
- Ako si klienta získam pre dlhodobú spoluprácu
- Starostlivosť o klienta – práca s poznámkami a „kartou zákazníka“
- Čo nesmiem zabudnúť?
- Analýza práce účastníkov tréningu s ich „kartami zákazníkov“
Práca s námietkami
- Čo je to námietka? – vysvetlenie pojmu
- Dôvody vzniku námietok
- Členenie námietok
- Metódy zvládania námietok
- Desatoro zvládania námietok
- Praktický nácvik zvládania námietok – následná analýza a rozbor
Predajné metódy
- Metóda AIDA – zaujatie pozornosti, vzbudenie záujmu, vzbudenie túžby, predajná akcia
- Metóda 4P – prostredie, problém, pôsobenie problému, prínos nášho riešenia
- Praktické precvičovanie predajných metód – následná analýza a rozbor