Termín kurzu: 17. – 18.12.2024
Miesto konania: Brezová 86, Žilina
Cena: 453,60 € (378 € bez DPH)
Poznámka k cene: Kurz sa organizuje pri účasti minimálne 5 záujemcov.
Cieľová skupina
Manažéri a reprezentanti vo výrobnej, nevýrobnej sfére a verejnom sektore.
Profil absolventa
Absolventi kurzu zvýšia svoju istotu, zamedzia stresu a tréme a dokážu svojím prednesom strhnúť publikum. Budú sebaistí pri prezentáciách vo firme aj na verejnosti. Zoznámia sa so zaujímavými formami prezentácií a zlepšia svoje zručnosti v doterajších technikách. Oboznámia sa potrebou a prínosom vizualizácie, významom dokonalej verbálnej a neverbálnej komunikácie. Overia si v praxi svoje presvedčovacie a argumentačné zručnosti. Bližšie sa zoznámia s úspešnými a fungujúcimi metódami z reálneho života.
Metódy
Prednáška, diskusia, brainstorming, interaktívne na zážitok orientované metódy, modelové situácie – zadanie úloh a cvičení, návrhy riešení a nácvik zručností podľa obsahu kurzov, spätná väzba, rozbor a analýza modelových situácií a audiovizuálneho záznamu, skupinové a individuálne riešenia situácií z praxe – využitie konkrétnych zážitkov lektorov a účastníkov kurzu
Rozsah školenia
16 hodín alebo podľa potreby
Náplň školenia
Analýza zručností v prezentovaní
- Analýza skúseností a zručností účastníkov kurzu. Aké mám skúsenosti z prezentácií, moje pocity, zážitky, predpoklady, tréma, strach a predsudky?
- Komu, čo, ako a v akej forme? Pred kým mám najčastejšie prezentácie, o akých témach a aké formy a prostriedky na prezentáciu používam?
- Praktické cvičenie zamerané na konkrétne možnosti prezentujúceho. Prezentácia bude zameraná na jeden produkt alebo vec, ale ciele prezentácie budú zamerané na rôzne ciele, pričom prezentujúci o svojom cieli budú vedieť, publikum však nie.
Štruktúra prezentácie
- 3 základné pravidlá prezentácie – vizualizácia správy, trénovanie vystupovania, čo si publikum najskôr zapamätá. Po absolvovaní tém si každý účastník vyskúša aplikáciu uvedených pravidiel v samostatnej prezentácii.
- Logická štruktúra – oboznámenie publika s témami, prezentácia danej témy, vysvetlenie toho o čom bola prezentácia a čo z toho vyplýva. Uvedenie príkladov z praxe na zvýšení pozornosti.
- Praktické cvičenie zamerané na správne zostavenie štruktúry prezentácie.
Osobnostné predpoklady a potreby k prezentovaniu
- Verbálne a neverbálne prejavy. Ako vyzerám, ako pôsobím, ako je vhodné stáť, pohybovať sa a tváriť sa? Aké gesta používať, aký postoj zaujať, ako pracovať s očným kontaktom, ako dôveryhodne pôsobiť (dôveryhodnosť poskytovaných informácií), ako používať hlas?
- Ako ovládnuť pocity a emócie v priebehu vystúpenia? Ako sa nabudím a získam sebadôveru?
- Ako dosiahnuť vysokú interakciu s publikom? Empatie v priebehu prezentácie – sledovanie situácie v publiku, vedenie prezentácie správnym smerom, „počúvanie“ reakcií a následné prispôsobenie sa situácii.
- Ako sa psychicky a materiálne pripraviť na otázky v priebehu a po prezentácii?
- Praktické cvičenie zamerané na verbálnu a neverbálnu komunikáciu a zvládanie emócií počas prezentácie.
Metódy a nástroje prezentácie
- Metódy a nástroje prezentácie – ich používanie, prínos a dodatočné efekty. Ako vhodne využívať techniku v priebehu prezentácie? Vhodnosť používania jednotlivých zariadení.
- Čo si poslucháči najskôr zapamätajú a odnesú? Ako pôsobí na človeka opakovanie a presvedčivosť prejavu?
- Pohodlie poslucháčov ovplyvňuje to, ako sa cítia. Čo sa s tím dá robiť?
- Príklady foriem predajných hodnotiacich a manažérskych prezentácií – podľa obsahu, prostredia, počtu a úrovne poslucháčov.
- Ako viesť diskusiu v priebehu prezentácie? Ako riešiť rušivé situácie v priebehu prezentácie a ako si poradiť s „narušiteľmi“?
- Dôležité pravidlá pri prezentácii – úprimnosť, optimizmus, jednoduchosť
- 6 posolstiev komunikácie
- Ako predísť „Smrti z Power pointu“? Používanie tohto programu ako pomôcky a nie ako najzaujímavejšej časti prezentácie.
- Praktické cvičenie zamerané na aplikáciu uvedených poznatkov v samostatnej prezentácii.